FOLLOW~me

Friday 23 January 2015

AYAH...

Mengapa begini akhirnya...
Ingatkah kita siapa diri kita
kembali menjadi diri kita yang sebanar
dari mana asal,kita,
pasti kita menuju kesana semula.


mungkin ini bukan yang pertama pasti ini yang terakhir
ingat lagi kenangan ini?
kita bersama dia 
walapun tidak tahu ini lah yang terakhir.


lihat lah kenangan ini




wajah lusu ini bahagia.
walaupun bersamanya derita,
melihat keluarga disampingnya


melihat anak bersama anak mereka gembira
suapan itu adalah yang terakhir.


kemesraan itu yang terakhir.
ini ada lah kebahagian yang terakhir.


tanpa mengira usia mereka 
iya tetap sama 
mereka tetap cucu Dia
kasih ini tidak pernah berubah.


Lukisan isi hati
kini tiada gambaran lagi
cuma ada lukisan hanya
mampu ku abadikan gambar Gambar yang ku ambil
tapi di mana aku. 
tiada aku di situ


Hanya kerana sebuah TRIPOD
aku ada di situ.
ya aku melihat semuanya
aku merasa semuanya.
aku lah pemerhati dalam keluarga ini
aku mampu melihat semua ini 
tapi sekarang aku tidak mampu berbat apa apa.
hanya kenangan yang mampu aku abadikan
Hanya kerana sebuah TRIPOD bukan
 kita semua dapat bersama.
dapat mengabadikan gambar ini
ya PHOTGRAPHER itu cuma nama
Tapi hanya detik itu yang aku tidak mampu lihat.
sebagai pemerhati jiwa itu sentiasa memberontak.
tapi ini lah hakikat. terima seadanya.




percayalah
orang yang kuat senyum dan ketawa,
suka main-main,
 suka buat lawak,
suka menghiburkan orang sekeliling
SEBENARNYA DIA ADALAH YANG MENANGIS DALAM DIAM
DAN
MEMPUNYAI KISAH PAHIT
 DAN 
PENYESALAN YANG TIDAK MUDAH DILUPAKAN

Al-Fahtihah
Amin


No comments:

Post a Comment